torsdag den 18. februar 2010

fashion baby!

Hej igen!

Puuh saa nearmer tiden sig altsaa hvor jeg skal hjemad :( ca 3 uger tilbage. Her i weekenden afsluttede jeg mit internship at VPL med et brag af et fashionshow!! Jeg var paa kontoret og arbejde paa de sidste detaljer 4 dage op til og soendag var endelig showet. Jeg skulle op kl 4.00 am for at naa at veare i meatpacking kl 7! haardt arbejde - saa begynder man virkelig at veardseatte den doegnaabne starbucks!
Basically skulle vi bare hjealpe med at seatte forskellige ting op ( giftbags osv), goere klar og naar pressen og folk begyndte at komme - at greete dem og vise dem vej til showet. Backstage var modellerne og deres dressers. Hver model har en dresser og et stativ hvor deres looks heanger. typisk omkring 3-4. naar showet begynder at der dresserens job at faa toejet af modellen og paa med det nye saa det sidder perfekt, med alle smaa detaljer paa plads. udover det, var der alle makeupartisterne, en massoer og hairdressers. Saa fedt at opleve!! Under det 15 min showet varer var jeg heldigvis paa den rigtige siden af scenen - frontrow! Saa saa det hele - det var en helt speciel stemning da den foerste model gik ned af the runway. gav et liiille sug i maven - alt i alt en perfekt afslutning paa et learerrigt internship!

bagefter tog mig og steffie tilbage til kontoret hvor jeg fik sagt farvel til designer Vicky, og de andre ansatte og interns. Fik ogsaa en lille "tak" i form af gratis samples. ;)
Efter det var vi VIRELIG ogsaa treatte!! HELT SINDSSYGT!!! Saa turen gik hjem til St John og sove ;)

I dag har det vearet en super dag - har vearet i gym efter de 2 foerste timer og derefter havde Fashion designholdet en udstilling paa skolen, hvor at vi skulle vise nogle af de ting vi har lavet i loebet af aaret.

Nu begynder det virkelig at lakke mod enden!
Steffie tager hjem om en uge .. jeg kommer til at greade snot!!!!

I gaar var hele fashion and designholdet paa tur til FIT! SUPER FEDT! vi hoerte mest om tekstil afdelingen men ogsaa lidt om hvad der ellers foregaar, og vi moedte nogle af learerne og saa bl.a. the labs hvor de udvikler farver og tester stoffernes reaktioner overfor sollys, streak, vind osv. Jeg koebte en billet til et fashion show hvor studerende fra FIT og parsons viser deres deisgns frem. Wuhu.. gleader mig!

Smutter for denne gang!

xoxo

Ingen kommentarer:

Send en kommentar